Grundejerforeningen Søagerbakken
Antal medlemmer/parceller: 70
Bestyrelsen:
Hans Brastgaard Formand Hans.Brastgaard@gmail.com
Gert Bollerslev Bisgaard Kasserer bisgaard@smoerumnet.dk
Ulla Dam udam@mail.dk
Karen Roswall K.roswall@gmail.com
Gunnar Brüsch Referent Gb@brusch.dk
Referat af bestyrelsesmøde 23. august 2024 kl. 14 hos Formanden
Mødet var indkaldt ved mail, og indeholdt følgende dagsordens punkter:
Næste møde afholdes 28. november kl. 17 hos formanden.
I henhold til foreningens vedtægter skal bestyrelses referateter offentliggøres på vores hjemmeside.
Dette referat kan offentliggøres i sit fulde hele på hjemmesiden www.soeagerbakken.dk
Grundejerforeningen Søagerbakken
Antal medlemmer/parceller: 70
Bestyrelsen:
Hans Brastgaard Formand Hans.Brastgaard@gmail.com
Gert Bollerslev Bisgaard Kasserer bisgaard@smoerumnet.dk
Ulla Dam udam@mail.dk
Karen Roswall K.roswall@gmail.com
Gunnar Brüsch Referent Gb@brusch.dk
Referat af bestyrelsesmøde 13. marts 2024 kl. 18 hos Formanden
Mødet var indkaldt ved mail, og indeholdt følgende dagsordens punkter:
Af særlige poster er der 20.000 kr. til Vild med Vilje – udført efter tilbud.
Nyanskaffelser 6.907 dækker over Køleskab, Lyskæder til flagstang, kabelbeskyttere ved vejoverføring.
Vintervedligehold 3.500 dækker over snerydning af veje to gange i første halvår og en gang i andet halvår.
Bestyrelsen godkendte regnskabet til fremlæggelse og godkendelse af generalforsamlingen.
Kassereren gennemgik budgettet for 2024
Der blev afsat 5.000 kr. til eventuel vedligeholdelse af legepladsen
Budgetfremlæggelsen rummer også forslag til næste års kontingent og det foreslås uændret 2.300 kr. pr. parcel.
Bestyrelsen godkendte budgettet til fremlæggelse og godkendelse af generalforsamlingen.
Herefter gennemgik vi valg til bestyrelsen, Gunnar er på valg for to år og Gert for to år, begge genopstiller.
Alle øvrige valg på generalforsamlingen er gældende for et år.
Hans tjekker om revisorer og suppleanter er villige til genvalg.
Bestyrelsen indstiller Gunnar som referent.
Bestyrelsen fremlægger på generalforsamlingen under forslag fra medlemmer, at der nedsættes en lille arbejdsgruppe, der skal gennemgå vores vedtægter og fremsætte et forslag til reviderede vedtægter på generalforsamlingen i 2025.
Hans undersøger om vi har drikkevarer nok, hvis ikke supplerer Gunnar.
På indkaldelsen anføres en bemærkning om at vi på generalforsamlingen kan drøfte snerydning på fortovene – og også nævne at de bør være ryddet kl. 7!
Vejarealer skal også ryddes indtil midten af vejbanen.
Ulla bragte på bane om der kunne indgås en aftale med et snerydnings firma, der kan rydde alle fortove i bebyggelsen. Da dette er tvivlsomt, opfordrer formanden under den mundtlige beretning, alle fortovsejere til selv at være omhyggelige med rydning og saltning.
I henhold til foreningens vedtægter skal bestyrelses referatet offentliggøres på vores hjemmeside.
Dette referat kan offentliggøres i sit fulde hele på hjemmesiden www.soeagerbakken.dk
Grundejerforningen Søagerbakken
Ref Bestyrelsesmøde 9-5-2022
1: Bjarne Gartner var med til første punkt på mødet om Blomstereng i nord enden på plænen. Dette er ikke bare lige da der skal graves græs tørv af og jorden behandles dette vil nok løbe op i ca. 30.000 kr + moms og årlig vedligehold på ca. 8.000 kr. Der blev i stedet aftalt evt. at sætte nogle små træer (lille lund) og lægge nogle blomsterløg der som forårs blomster i plænen.
2: Hegn: Bestyrelsen vil gerne holde en ensartethed (farve) med hegn de steder hver hækken ikke vil gro, for ikke det bliver en gang farvelade men holdes i de lyse farver som husene har. Vil snakke med kommunen om disp. for 1 metersreglen fra skel til hegn igen. Dette er forsøgt før i 2009 med afslag.
3: Det blev besluttet at kontakte Colas asfalt ang. vedligehold af vores veje, da der er revner, vi skal have lukket, inden de bliver til huller.
Bestyrelsen
Grundejerforeningen Søagerbakken
01.09.2021
Referat fra bestyrelsesmøde 1.9.2021
1: Der blev aftalt om levering af strøm til Pølsevognen d. 5-9-21 der skal sikkert indkøbes lidt kabel
2: Det indkøbes vand til pølsefest, der er fadøl ved pølsevognen
3: Hans køber øl og vand til generalforsamlingen.
4: Hans er villig til genvalg ved generalforsamlingen.
5: Jannik Peytz var med til mødet og vil godt stille op som bestyrelsesmedlem
Og William Petersen vil gerne fortsætte efter Kaj Beckmann
6: Gert fremlagde regnskab og budget
7: Lokale i kulturhuset er reserveret til d. 29.09.2021. kl. 18:00
Bestyrelsesmøde i skuret d. 25-02-2021
1) Der blev snakket om en Generalforsamling i år men den må vi nok udsætte igen i år så vi må se hen på sommeren med forsamlinger og virus.
2) Det indkommende forslag om snerydning blev diskuteret og vi tager det med på den førstkommende Generalforsamling men det er den enkelte beboer der har pligten.
3) Det blev enighed om at holde et evt. lille grill ”fest” med lidt pølser + div. Hvis det kan lade sig gøre senere på året.
4) Vi sender regnskabet ud i postkasserne igen i år pga. manglende Generalforsamling
5) Bestyrelsmedlem Henning Møller meddelte at han ikke genopstiller ved kommende generalforsamling april 2021
Referat af bestyrelsesmøde d. 22 juni 2020
Afbud: Ingen
Det er stadig ikke muligt at booke kulturhuset. Regnskab og budgetter er sendt ud til alle beboere og derfor mener bestyrelsen at det ikke giver mening af afholde generalforsamlingen.
Det er tid til at rense kloakker. Henning tager kontakt.
Hans tæller knækkede fliser og får et tilbud for udskiftning.
Aflyses pga covid 19. Vi ser på generalforsamlingen om der er stemning for at fortsætte med sommerfester-
Regnskabet er gennemgået og de ser fint ud. Vi har mange penge på kontoen, men et par projekter som skal gennemføres:
Foon er kontaktet men kan have svært ved at nå det i år pga mangel på materialer. Hans følger op.
Skal vi have en facebook gruppe for beboere? Nej, da de fleste beboere ikke er på facebook.
Arbejdsdag. Der bliver ingen fællesarbejdsdag i år.
Grundejerforeningen Søagerbakken
14.3.2020
Referat fra bestyrelsesmøde 11.3.20
1: William fra nr. 71 fremlagde information om øknomiske og praktiske
forhold angående et eventuelt indkøb af hjertestarter til vores forening.
2: Vi gennemgik processen for hvordan vi afholder generalforsamlingen.
3: Henning køber øl og vand til generalforsamlingen.
4: Gert og Lisbeth er villige til genvalg ved generalforsamlingen.
5: Det er nu 3 år siden vi fik foretaget tagrens af FOON og vi skal have lavet
en aftale for i år. Nærmere oplysninger følger til beboerne.
6: Gert fremlagde regnskab og budget og disse blev vedtaget
7: Lokale i kulturhuset er reserveret til d. 6.4.2020.
8: Bestyrelsen samles kl. 18.30 – mødet starter kl. 19.30
9: Hans fortalte at der til generalforsamlingen kommer en person fra
Trygfonden og informerer lidt om sikring af vores boliger
Bestyrelsesmøde d. 14 marts 2019-03-14
Afbud: Ingen afbud
1) Generalforsamling d. 1 april kl. 19.30
Bestyrelsen mødes i kulturhuset kl. 18.30.
Indkaldelse skal ud inden
udgangen af weekenden. Lisbeth sørger for det.
2) Indkøb generalforsamling
Henning køber ind.
3) Forslag til planer/projekter
Hvis træerne
skal trimmes så gør vi det på en arbejdsdag.
Bomme afventer afslutning på byggeprojektet på Dyvelåsen.
4) Regnskab
Gert gennemgik det reviderede regnskabet for 2018
Gert gennemgik oplæg til budgettet for 2019
5) Eventuelt
Vi skal fortsætte med at rykke kommunen vedr. bomme ved stierne.
Referat af bestyrelsesmøde i Grundejerforeningen Søagerbakken.
Dato: 8 december 2018.
Afbud: Kaj.
1) Klipning på Råbrovej
Klipning på Råbrovej er næsten færdig. Der mangler lidt oprydning. Henning sørger for at det bliver ordnet.
2) Planer for området næste år
Inden næste vinter skal vi have kigge på revneforsegling på asfalten. Hans og Henning spørger hos Colas om vi kan købe det vi skal bruge, så vi kan gøre det selv.
Vi skal have sat det ekstra legetøj på, som vi har købt til legepladsen, til næste år.
Nogle af træerne ved plænen skal beskæres
Vi har skrevet til kommunen om de kan sætte bomme op mod den nye sti. Vi afventer deres svar.
3) Dato for generalforsamling
Datoen er mandag d. 8 april 2019. Kulturhuset er booket.
4) Regnskab
Det ser fint ud.
5) evt.
Referat af bestyrelsesmøde d. 10 oktober 2018
Afbud: Ingen
Træerne skal fældes for at få nemmere og billigere vedligehold af hækken.
Tilbud er modtaget fra BMT og vil blive accepteret.
Alle beboere får besked i postkassen inden træerne bliver fældet.
Når hækken skal klippes næste år, så skal den klippes i højde med områdeskilte.
Vi prøver at bruge lyskæden fra juletræet til skuret, så det kan nå hele vejen rundt.
Juletræstænding bliver i år søndag d. 2 december kl. 17. Der kommer en seddel rundt til beboerne.
Den lange hækklipper sælges, da vi ikke forventer at bruge den. Hans sørger for det.
Vippe på legepladsen er renoveret.
Der var ikke noget under evt.
Næste bestyrelsesmøde d. 8 december.
Referat af bestyrelsesmøde d. 2. juli 2018
Afbud: Ingen
Vi fik malet skuret og legepladsen på arbejdsdagen samt luge ukrudt.
Sidenhen har vi fået leveret flis i de lugede bede, og vi fik god hjælp fra mange beboere til at fordele de 7 kubikmeter flis.
Vi sætter klatregreb og kryds-og-bolle spil op ved lejlighed.
Lisbeth har klippet buskene omkring skuret. Tak til Jørgen Storm for at køre affaldet væk.
Vi blev enige om smørrebrød samt sild, da det var populært forrige år.
Hans og Alice laver invitation, egenbetaling er 100kr
som sidste år, børn under 14 gratis.
Vi får hoppeborg. Slush-ice og popkorn, hvis det er muligt. Gert sørger for dette.
Vi vil gerne bede om at
få bomme op ved det nyt stik-stier. Det var ikke på planen oprindeligt. Gert tager kontakt til kommunen, teknisk forvaltning eller miljø og teknik.
Næste bestyrelsesmøde ca. 14 dage før sommerfesten, hvis festudvalget mener, det er nødvendigt.
Referat af bestyrelsesmøde d. 30. april 2018
Afbud: Ingen
Der er kun kommet svar fra 18 husstande. Bestyrelsen er skuffet over, at der er så få tilmeldte, og så få har svaret tilbage.
Opgaver:
Maling af skuret, hvis vejret tillader det -
Maling af legeplads (Søren) - Lisbeth
Klipning og ukrudt omkring legepladsen - Lisbeth
Fuglesikring på toppen af flagstangen og evt. toppen af legepladsen
Indkøb:
Maling, pensler og handsker er indkøbt af Henning.
Kaffe og te: Alice og Lisbeth
Der handles til frokost på dagen.
Næste bestyrelsesmøde i juni. Hans indkalder senere på email.
Referat af bestyrelsesmøde d. 20. februar 2018
Afbud: Ingen afbud.
Indkaldelse skal ud senest 14 dage ifølge vedtægterne, men vi sigter efter at have den ude i uge 12, fra d. 19 marts.
Vi holder bestyrelses møde d. 13 marts kl. 19.00 hos formanden for at ordne de sidste forberedelser og gennemgå de dokumenter, som skal udleveres til vores medlemmer.
Henning sørger for, at de omkringliggende huse får besked om det direkte, inden det sker.
Hvad skal vi lave: Det finder vi specifikt ud af på et senere møde.
Nabohjælp
Bestyrelsen kan ikke beslutte, om foreningen skal være med i nabohjælp. Det er op til de enkelte beboere at tilmelde sig.
Bestyrelsen vil gerne være behjælpelig med at opsætte skilte, som man ser, når man kører ind i området, pris ca. 1500kr.
Vi præsenterer konceptet på generalforsamlingen og udsender folderen on nabohjælp sammen med indkaldelsen til generalforsamlingen.
Henning bestiller foldere.
Lisbeth forbereder en præsentation til generalforsamlingen.
Næste bestyrelsesmøde d. 13 marts kl. 19.00 for planlægning af generalforsamling.
> Bestyrelsesmøde d. 9 december hos Kaj.
>
> Alle medlemmer at bestyrelsen var til stede.
>
>
> 1) Tilbud på udskiftning af buske
> Vi har fået et tilbud
på buske som max bliver ca. 1 meter til erstatte de høje buske omkring skuret og i den modsatte ende i plænen i forhold til skuret. Tilbuddet går på 240 m2 og er på 70.000 kr. Det mener vi er for meget, men vi ønsker
at få et tilbud på at få omlagt buskene i den nordøstlige del af plænen til græs. Henning snakker videre med Bjarne.
>
>
> 2) Forslag til julelys
> Der er forslag om
at få julelys på flagstangen. Hans undersøger sagen nærmere.
>
>
> 3) Maling af skur til foråret
> Det gør vi på arbejdsdagen i foråret. Hvis vejret ikke
tillader det, så må vi lave en anden plan.
>
>
> 4) Regnskab
> Regnskabet blev gennemgået uden kommentarer.
> Vi kiggede kort på budgettet for 2018, men vi skal diskutere
det nærmere på første bestyrelsesmøde i 2018.
>
>
> 5) Eventuelt
> Hans og Henning kigger på sten, som skal skiftes til fortov, til foråret.
REFERAT fra bestyrelsesmøde 10.10.2017
1:
Vi afholder vores årlige juletræstænding d. 1. december kl. 18.00. Vi håber på godt fremmøde .
Alice, Hans og Henning handler ind og vi sørger for el er tilsluttet.
2 :
Der er 2 områder ved vores fælles græsplæne hvor buskene vokser meget voldsomt og disse bør klippes minimum 1 gang om året. Dette kræver at vi hver år udfører
dette arbejde ved fælles frivillig hjælp eller det gøres ved betaling til vores gartner.
Som et alternativ har vi besluttet at få tilbud fra BMT om at få fjernet de eksisterende buske og erstattet med en eller flere andre sorter som kun kan nå en maximum
voksehøjde på 1 – 1,5 m.
3:
Vi diskutterede emnet ” nabohjælp ” . Forskellige muligheder foreligger og vi arbejder videre med dette.
4:
Gert Bollerslev fremlagde regnskab for de første 9 måneder af 2017 . Vi er på budget .
5:
Eventuelt. Der var ingen specielle emner under dette punkt.
6:
Næste bestyrelsesmøde afholdes 9. december 2017 .
REFERAT fra bestyrelsesmøde 27. juni 2017
håber vi på endnu flere friske deltagere. Jo flere vi er om denne årlige arbejdsdag jo mere sparer vores forening
.
Referat af bestyrelsesmøde d. 2. maj
Afbud: Ingen afbud.
1) Velkommen til det nye medlem Kaj
Kaj fik udleveret
nøgle til skuret. Email og telefon nummer kommer op på hjemmesiden.
2) Opfølgning på hegn ved
Råbrovej
Trådhegnet ved Råbrovej er blevet fjernet, så det er lettere at klippe hækken.
3) Nabohjælp temamøde
Temamøde
planlægger vi til at blive afholdt efter sommerferien. Bodil inviteres med til bestyrelsesmødet, hvor temamødet skal planlægges.
Det er en god ide at få fat i statistik for indbrud i området fra politiet inden temamødet.
4) Hvem gør hvad - fælles arbejdsdag/trailere
Der er ca. 20 tilmeldte plus bestyrelsen. Vi starter
kl. 9.30
Prioriteter:
1) Hækken ved Råbrovej
Der skal tages noget af toppen af hækken mod Råbrovej til ca. 170 cm og der skal
fjernes noget af hækken ved indkørslerne til bebyggelsen.
Træerne skal rettes op.
2) Legeplads
Der skal males træværk på legepladsen og der skal sættes nyt tilbehør
op.
3) Toppen af forsytia ved skuret.
Indkøb:
Vi har gammel dansk. Øl og vand og kaffebønner: Henning.
Maling til legepladsen: Sort træbeskyttelse og pensler. Lisbeth sørger for det.
5) Eventuelt.
Opkrævningen er kørt til betaling 1 maj.
Plankeværker. Der er intet i vedtægterne mod at opstille plankeværker.
I lokalplanen står der, at der skal være hæk udvendigt, og såfremt der skal være plankeværk, så skal dette stå 1 meter inde på grunden.
Bestyrelsen henstiller til at eventuelle plankeværk vedligeholdes.
Næste bestyrelsesmøde d. tirsdag d. 27 juni kl. 18.